Стан організації навчального процесу

 

Навчально-виховний процес  організовується відповідно до  робочих навчальних планів на кожен навчальний рік  та плану роботи школи, які складені з урахуванням основних вимог Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту" та на основі діючих навчальних програм:

-         початкова школа – Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4. класи, затвердженими Наказом МОН України від 20.06.2006 р. №469;

-         5-9 класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 року №132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 року № 66;

-         старшої школи – за Типовими навчальними планами для профільного навчання, затвердженими наказом МОН України від 20.05.2003 р №306.

         Ці плани орієнтують на роботу загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів за 5-денним навчальним тижнем.

         При складанні навчальних планів дотримано гранично допустиме навантаження учнів, а також загальна покласна кількість годин, які не перевищують меж, встановлених планами.    Обов’язковим є заняття з основ безпеки життєдіяльності, які проводяться протягом року.

         Кожен урок інформатики проводиться з використанням електронно-обчислювальної техніки.

         Варіативна частина складена з урахуванням побажань, здібностей учнів та для забезпечення якісного виконання програм з основ наук і використовується в повному обсязі.

Для  забезпечення  загальноосвітнього  розвитку  учнів,  їхньої  загальної  мовленнєвої  культури,  для  збереження  високого  рівня  мовного  спілкування, з  метою  кращого  оволодіння  математичними  знаннями,  уміннями та навичками  введено  індивідуальні  заняття  з української  мови, читання, математики  для учнів початкової школи.      

З  метою  ознайомлення  учнів  з  головними  природними,  демографічними  та  господарськими  характеристиками  території,  на  основі  вивчення  культурної  спадщини,  формування  в  них  національної  свідомості  введено  курс  "Рідний край” у 5 класі. 

         У зв’язку  з великим обсягом  програмового матеріалу з предметів внесено додаткові години на предмети інваріантної  складової: інформатика, захист Вітчизни.        

З  урахуванням  інтересів  і  потреб  учнів,  розширенням  всебічного  кругозору  та  підготовкою  до  державної  підсумкової  атестації та ЗНО введено  у  варіативну  складову  робочого навчального  плану  факультативи: українська  мова, англійська  мова ,   математика, російська мова.

Забезпечуючи реалізацію індивідуального підходу до учнів, формування  системи моральних та естетичних цінностей як інтегральної основи світогляду кожної особистості, профорієнтаційної спрямованості до варіативної складової введено години: факультативи «Молодь на роздоріжжі», «Сімейні розмови», «Енергозберігаючі технології», «Психологія особистості», етногеографія, рідний край, християнська етика, етикет, фізичне виховання,  креслення; та гуртки «Хореографічний», «Читацько – драматичний », «Чарівний клубочок», «Підліток і Закон», «Хоровий», «Волейбольний», «Сурми звитяги», «Січ», «Моє здоров’я – мій вибір», «ДЮП».

         Гранична наповнюваність класів сформована відповідно до закону України "Про загальну середню освіту”. Поділ класів на групи здійснено відповідно до нормативів, затверджених наказом МОН України від 20.02.02 р №128.          

Для початкових класів кожного року з 26.05. по 29.05.  організовуються навчальні екскурсії на природу, на виробництво, заняття на навчально-дослідницьких ділянках, суспільно-корисна праця (тривалістю по 3 год на день).

         З 1 по 14 червня протягом 10 днів проводиться навчальна практика:

5-6 класи – по 3 год на день;

7-8 класи -  по 4 год на день;

10 класи – по 5 год на день.

         Навчальні екскурсії та навчальна практика учнів організовуються відповідно до інструктивно-методичного листа МОН України від 06.02.2008 р №1/9-61.

         Після завершення практики з 15 по 18 червня для учнів 5-8 та 10 класів здійснюється підсумкове оцінювання досягнень учнів цих класів.

         У випускних 9 і 11 класах з 6 по 22 червня проводиться державна підсумкова атестація навчальних досягнень учнів відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію, затвердженого наказом МОН України від 18.02.2008 р №94.

         Загальна кількість навчального часу, встановлена Законом України про загальну середню освіту” у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня – 175 робочих днів, ІІ-ІІІ ступенів – 190 робочих днів.

 Варіативна частина робочого навчального плану протягом останніх  років  використовується  на 100% і  розподіляється відповідно до запитів і потреб учнів.

 

Додаток

 

Школа  укомплектована  програмно-методичним   забезпеченням   навчального   процесу. З усіх  навчальних  предметів  є  навчальні  програми. Календарно — тематичне планування з навчальних предметів відповідає  діючим програмам.   

         В  школі  проводяться  контрольні зрізи з усіх предметів інваріантної складової навчального плану, порівняльний аналіз їх результатів  та  аналіз  рівня   навчальних досягнень учнів з конкретного предмета (згідно  плану  роботи  школи). Даний  аналіз  підтверджує  відповідність  рівня  знань  учнів  і  їх  виставлення  оцінок,   що  говорить  про  об'єктивність оцінювання вчителями навчальних досягнень учнів: рівень володіння критеріями оцінювання, володіння методикою розробки змістових матеріалів для тематичної атестації, використання відповідних збірників тематичного оцінювання, відповідність тематичних та семестрових оцінок результатами опанування учнем матеріалу теми. 

         Документація  школи   (фіксація  рівня  навчальних  досягнень  учнів  у  класних  журналах,  особових  справах) ведеться  з  дотриманням   єдиного  мовного  режиму.

Систематично  проводиться  перевірка   стану   ведення   учнівських   зошитів,  зошитів  для  контрольних  робіт,  щоденників. Проведення та оцінювання практичних, лабораторних, самостійних робіт, проводяться  згідно  з  навчальними  програмами  та  оцінюються  згідно з  критеріями  оцінювання  навчальних  досягнень  учні   та    ураховується   при виставленні тематичної оцінок.